09:27 | دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فناوری نانو

ساخت دستگاهی برای شناسایی مواد در غلظت‌های کم
نماد برتر- یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو برای شناسایی مواد در غلظت‌های کم، دستگاه طیف‌سنجی را تولید و به بازار عرضه کرده، ضمن آنکه کیت‌هایی جهت تشخیص زیست‌ مولکول‌ها تولید کرده است.
عرضه ۷ هزار اجاق‌گاز نانوپوشش مقاوم به بازار
نماد برتر- یکی از شرکت‌های صنعتی سازنده وسایل آشپزخانه با استفاده از نانو پوشش‌ها، تا کنون ۷ هزار اجاق گاز دارای نانو پوشش به بازار عرضه کرده و به ‌گفته آنها قرار است با همکاری دو شرکت فعال در حوزه نانو از این پوشش برای تولید هود آشپزخانه استفاده شود.
سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو به دلیل کرونا لغو شد
نماد برتر- بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری نانو هرچند برنامه‌ریزی‌های زیادی برای برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو انجام شده بود، اما با توجه به شیوع کرونا در کشور و به منظور اطمینان از سلامت کامل مخاطبان، نمایشگاه سال جاری لغو شود.
انتشار جدیدترین محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران
نماد برتر- ستاد توسعه فناوری نانو با انتشار آخرین ویرایش کتاب محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران جدیدترین دستاوردهای صنعتی در حوزه تجهیزات مرتبط با فناوری نانو را منتشر کرده است.
تمدید دو چالش فناوری و نوآوری در حوزه تایر
نماد برتر- مهلت ثبت‌نام در دو چالش‌ نوآوری در حوزه تایر خودروها تا ۱۲مهرماه تمدید شد.
فراخوانی برای جذب طرح‌ها در شتاب‌دهنده تخصصی نانوپل
نماد برتر- یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی فراخوانی برای جذب دانشجویان، پژوهشگران و فناوران در نخستین شتابدهنده تخصصی صنعت پلیمر، رنگ، رزین و کامپوزیت (نانوپل) با محوریت فناوری نانو منتشر کرد.
اندازه گیری نانومتری میزان زبر سطح با دستگاه ساخت ایران
نماد برتر- ساخت دستگاهی برای اندازه گیری میزان زبری سطح با دقت نانومتری دستاورد یکی از شرکت‌های فناور است که توانسته نیاز صنایعی چون الکترونیک، آبکاری، لایه‌نشانی و پزشکی را رفع ‌کند.
۲۵ درصد از هواپیماهای داخل کشور با نانو رنگ‌های ایرانی پوشش‌دهی شدند
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های تولیدی و صنعتی به فرمولاسیون نانو رنگ‌هایی با استاندارد صنعت هوایی دست یافتند و در حال حاضر رنگ ۲۵ درصد از هواپیماهای داخل کشور از سوی این شرکت تامین می‌شود.
تمدید مهلت ثبت‌نام در ۲ چالش نوآوری
نماد برتر- مهلت ثبت‌نام در چالش‌های‌ نوآوری "کاهش آب‌شویی و هدررفت کود اوره در مصارف کشاورزی" و "اصلاح کود فسفاته به منظور جلوگیری از نامحلول شدن و تثبیت آن در خاک" تا ۲ شهریورماه تمدید شد.
پژوهشگاه فضایی مرجع داوری ثبت اختراعات در حوزه نانو شد
نماد برتر- معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران از واگذاری مرجعیت داوری ثبت اختراعات در حوزه فناوری نانو به این پژوهشگاه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد.
پذیرش ایده‌های نوآورانه در زمینه تثبیت کود فسفاته در خاک
نماد برتر- طی فراخوانی از شرکت‌های خلاق و فناوران دعوت شده تا ایده‌های نوآورانه خود را در زمینه اصلاح کود فسفاته و ثتبیت آن در خاک ارائه دهند.
معرفی دانش‌بنیان‌ها در وبینار معاونت علمی ریاست‌جمهوری
نماد برتر- وبینار "کاربردهای صنعتی فناوری نانو" به منظور معرفی محصولات شرکت‌های فناور به صنعتگران برگزار می‌شود.
ساخت الکترودهای تزریق جریان با کمک فناوری نانو
نماد برتر- محققان دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با افزودن نانو کربن فعال به الکترودهای حاوی پوشش اکسیدهای کاتالیستی کارایی الکتروشیمیایی و طول عمرشان را به میزان قابل توجهی افزایش دادند و جایگزین مناسبی برای آندهای اکسیدی مورد استفاده در تولید کلر جهت تصفیه آب ارائه کردند.‌
ثبت‌نام سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو تا ۳۱ تیر
نماد برتر- ثبت‌نام از متقاضیان حضور در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو تا ۳۱ تیرماه جاری ادامه دارد.
بکارگیری همه ظرفیت‌هابرای تولید ۱۵ میلیون‌ماسک/خارج کردن دستگاه نانو الیاف از بسته بندی صادراتی
نماد برتر- دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از از انعقاد قرار دادی برای تولید ۱۵ میلیون ماسک N۹۴ و N۹۹ خبر داد و گفت: برای اجرایی سازی این قرارداد همه ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور استفاده شده، ضمن آنکه دستگاه تولید نانو الیاف که برای صادرات بسته بندی شده بود، از بسته خارج و به خط تولید اضافه شده است.